Home

Mitropolia Munteniei şi Dobrogei oficializează argumentum ad baculum [pastoris] (i. e. argumentul bâtei [pastorale])?

Penibil…peniiiiiiiiibil…mai mult decât penibil. Caraghioslâcul naţional sporeşte exponenţial, pe zi ce trece. Pentru o vreme, m-am desprins de lumea bisericească a lui Caragiale, iar după această postare am de gând să mă desprind iarăşi.

Ce „eveniment” am găsit, iată, cu cale să comentez, totuşi, pentru „ineditul” său (aparent)?

Pare-se că, argumente valide nereuşind să producă, unii trec, deja, în mod oficial, la măsuri în forţă. Ce fel de forţă? Desigur, nu una autentică, ci penibila închipuire de sine a celor care ajung să se coboare până la asemenea gesturi.

Deh, orgoliul erodează semnificativ simţul ridicolului – nu mai realizezi când te faci de râsul public. Nu mai discutăm şi despre alte „simţuri”, care fac, d. ex., pe şcolari să sesizeze că a fi ofticos, a pârî la doamna, a te răzbuna („arma prostulului”), ş.a.m.d. nu fac cinste unei fiinţe omeneşti.

Culmea ciudăţeniei contextuale este că unii dictatori şi unele regimuri abuzive laice au ajuns, la un moment dat, să priceapă că punând pumnul în gura cuiva, faci rost de capete de afiş cauzei pe care o deteşti, fabricând singur eroi pentru „opoziţie”. Lăsând, în schimb, „opoziţia” „să latre” faci pe democratul la maximum.

Iată, însă, că, zice-se, dictatoriatul bisericesc local nu a ajuns la acest nivel de dezvoltare politică. Aşa că, a găsit de cuviinţă să interzică, prin enciclică a Sf. Sinod Mitropolitan (!!! „Doamne, caută din cer şi vezi”… şi una ca asta), participarea părintelui Matei Vulcănescu la orice slujbe şi evenimente bisericeşti desfăşurate pe teritoriul cinstitei noastre Mitropolii.

„Pe cealaltă planetă”, în Grecia, unde încă mai trăiesc oameni liberi şi cu conştiinţă eclezială, acţiunile pr. Matei Vulcănescu au fost tratate cu seriozitate şi cu responsabilitate, dat fiind că faptele de sfidare gravă a învăţăturii de credinţă ortodoxă ale unor ierarhi români şi străini, pe care le critică public pr. Matei,  sunt probleme majore ale Bisericii:

https://graiulortodox.wordpress.com/2015/07/27/epistola-sinaxei-clericilor-si-monahilor-ortodocsi-din-grecia-in-sprijinul-preotului-matei-vulcanescu/

„La noi”, unde zăcerea cu capul între urechi se numeşte „smerenie”, iar frica de şefu’ „ascultare” se poate ajunge la „măsuri” penibile, de genul „dacă Gigel ne oftică, nu-l mai lăsăm să intre la locul de joacă”.

Ei, şi? putem spune. Nu se va scufunda planeta, din asta… Nici pr. Matei nu-i fac lipsă boii munteano-dobrogeni de la bicicletă. Şi atunci, ce?

Nimic. Doar suum cuique. Dacă arhi-păstorii noştri au ajuns a interzice prezenţa unui cleric canonic pe “teritoriul lor”, fiindcă le arată faptele de nefăcut, atunci… Dacă „îşi vor ruşinea, să şi-o aibă”, după cum spunea un păgân cu mai mult common sense decât ajung a avea ortodocşii care scuipă pe Revelaţie ca să-şi cureţe ei gura de fiere.

Rog pe toată lumea – Mitropolia, pe colegii români ai pr. Matei, să-mi trimită şi mie o poză, o copie a encicliei. Dat fiind că pr. Matei a început să primească mesaje exprimând regretul unor preoţi faţă de faptul că nu mai poate participa la slujbe, ş.a.m.d., loco, în conformitate cu decizia Sf Sinod Mitropolitan, se vede că (virgulă) confraţii săi români au luat la vreme cunoştinţă de conţinutul enciclicei misterioase. Aşa că, cineva ar trebui să mi-o poată înainta.

S-o pun pe blog, doar este document oficial al Bisericii, privind Biserica – adică, atât clerul, cât şi poporul. Mă ofer să îi asigur în mod benevol diseminarea urbi et orbi.

Cine ştie, poate vreun preot se va dovedi neascultător, şi îl va primi pe Matei să slujească, sau să participe la vreun eveniment bisericesc. Nu ar fi „de folos” ca poporul să fie informat în privinţa chestiunii, încât să îl poată denunţa autorităţilor în drept pe refractar? [Desigur, spre a fi reformat, spre binele său şi al comunităţii.]

Iată, pun, deja, la dispoziţia poporului binecredincios nişte link-uri, unde să poată vedea cum arată numitul Matei Vulcănescu:

http://all4romania.eu/comunicat-primit-din-partea-parintelui-matei-vulcanescu/

http://acvila30.ro/scrisoare-deschisa-catre-sfantul-sinod-al-b-o-r-si-preafericitul-daniel-in-problema-monofizita-si-scrisoarea-adresata-prea-fericitului-patriarh-al-alexandriei-kir-teodor-de-pr-matei-vulcanescu-si-m/

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/tag/preot-matei-vulcanescu/

https://www.youtube.com/watch?v=KZrQZkpu6Lw

Ideea ar fi, dragi fraţi în Hristos din Mitropolia Munteniei şi Dobrogei, ca, dacă vedeţi, cumva, această persoană în vreo biserică din Muntenia sau Dobrogea, să daţi fuga şi să sesizaţi Mitropolia, dacă se poate pe însuşi PF Daniel,  Arhiepiscop al Bucureștilor, Mitropolit al Munteniei și Dobrogei și Patriarh al României, locţiitor al tronului Sf. Vasile cel Mare, din Cezareea Capadociei.

[Atenţie, însă, vă rog, să vă asiguraţi că l-aţi văzut, realmente, pe Vulcănescu între fruntariile eparhiale, ca să nu deranjaţi degeaba înaltul staff mitropolitan, de la ocupaţia arhi-ciobănirii.]

Sesizaţi autorităţile în drept, astfel încât să se poată proceda la evacuarea numitului Vulcănescu, de către… cine? Ei, aici avem o problemă… Nu avem gardă eleveţiană, nu avem o poliţie a Statului Mitropolitan. Poate PF Daniel se va gândi să remedieze aceste lipsuri.

Băieţii în negru care au ţinut cu forţa pe loc pe delegaţii greci, la nu-ş ce întâlnire a tineretului ortodox, desfăşurată în Ardeal, atunci când, văzând că dă „binecuvântare” un „cleric” unit cu Roma, precum şi alte minunăţii, grecii au vrut să plece ar putea, cu o minimă investiţie în nişte uniforme mai făţoase, să fie oficializaţi ca forţă de ordine a Patriarhiei (vezi, despre măreţul eveniment, sau cum suntem de pomina Greciei, ca “ortodocşi”, la http://www.pentapostagma.gr/2015/09/%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%cf%84%ce%bf%ce%b9%ce%bc%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%b7%cf%83%ce%b7%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%ce%af.html#ixzz3pkNPxIUD – ’Ορθόδοξο’’ φεστιβάλ στη Ρουμανία… οικουμενιστικής υπόστασης και κατεύθυνσης πηγή material scris de domnul Antonios K. Kalogiros, membru al delegaţiei elene; dacă nu ştiţi greacă puteţi folosi traducerea automată furnizată de Google Chrome, rezultă un text perfect inteligibil, în engleză).

Aş dori să ştiu, cu deosebire, ce va păţi acela care va cuteza să încalce înalta poruncă referitoare la părintele Matei Vulcănescu? Mi-ar fi necesar, între altele ca să-mi acopăr o fisură din propria postare – deocamdată pot vorbi despre argumentum ad baculum doar aşa, recurgând la o simplificare, sub rezerva faptului că nu cunosc măsurile punitive care se vor aplica refractarilor. Avem elementul de forţă, dar nu într-o perspectivă completă. Un „argument al bâtei” exemplar enunţă în mod explicit ce vei păţi dacă nu te supui…

Precizez din capul locului că voi închide comentariile la această postare. Nu am vreme de eternele cugetări din gama „noi trebuie să facem ascultare/să nu judecăm/să nu deschidem gura, că intră musca”. Dacă cineva ar fi dorit să trimită ceva de acest gen, îl rog să citească replica deja dată, demult, în Biserică:

„Trebuie a asculta de învăţători şi de preoţi, şi a nu-i judeca, chiar de ar avea o viaţă urâtă; dacă însă credinţa le e greşită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci şi să fugim de ei, şi să-i judecăm” (Sf. Ioan Gură de Aur, Omilia a II-a la Ep. II Timotei, vezi, pentru referinţa rapidă, http://www.ioanguradeaur.ro/348/trebuie-a-asculta-de-invatatori-si-de-preoti-si-a-nu-i-judeca/).

Enciclica o aştept pe mail, la adresa oiftime@gmail.com (pe care de asemenea rog pe educatorii întru “smerenie” şi “ascultare” a nu se obosi să-mi trimită comentarii superflue. Afară, desigur, de cazul în care autorii lor doresc să le citez pe acest blog, ca mostre de bună purtare şi conştiinţă eclezială „rrromânească”).

În rest… Să aveţi, dragi clerici şi mireni, o sărbătorire cât mai frumoasă a patronului Bucureştilor, Sfântul Dimitrie, Mare Mucenic al lui Hristos, închis şi ucis de către păgânul Maximian, în virtutea iluzorii sale puteri împărăteşti, la anul 306.

Advertisements