Home

Marți, 25 martie 2014, este prăznuirea Bunei Vestiri. În Mitropolia Ortodoxă a Clujului sărbătoarea are o însemnătate deosebită, întrucât în această zi este serbat hramul Mitropoliei Clujului… La sărbătoarea Mitropoliei au fost prezenți și reprezentați ai diferitelor culte religioase din Cluj-Napoca: evenghelici, lutherani, romano-catolici şi greco-catolici…În timpul Împărtăşaniei credincioşilor ortodocşi li s-au oferit pâine şi vin lutheranilor şi catolicilor, precum o pregustare a unei viitoare Liturghii unice ecumeniste (http://www.napocanews.ro/2014/03/preludiu-ecumenist-la-sfanta-liturghie-de-hramul-catedralei-ortodoxe-din-cluj-napoca.html)

În primul rând că aceasta a fost, deja, o liturghie ecumenistă. Sau, definim astfel doar liturghia în care ar consluji clericii eterodocşi cu cei ortodocşi? Eroare, aş zice- dacă au fost clerici neortodocşi de faţă, în calitatea lor de clerici, este slujbă ecumenistă (şi nu ecumenică- aceea este o slujbă cu participarea de reprezentanţi ai bisericilor locale ortodoxe şi exprimă, superb şi vizibil, unitatea Bisericii).

În al doilea rând…Tristă, grozav de tristă, dar bună idee, cea cu pâinea şi vinul. Acela care a avut-o, dintre clericii ortodocşi (vreun ierarh, cel mai probabil) poate că a profeţit fără de voie, ca arhiereul iudeu, înainte de Răstignire. Pâine şi vin, şi nu Trupul şi Sângele Domnului să se dea, la aşa ceva, dar nu doar eterodocşilor, ci şi ortodocşilor care îndrăznesc să participe la o asemenea încălcare flagrantă a moştenirii apostolice a Bisericii celei Una. Iar Trupul şi Sângele lui Hristos sperăm să le ia îngerii (după cum le scot şi din cei osândiţi, conform Tradiţiei), încât să nu rămână în mijlocul unei asemenea profanări.

Este urgent să ne trezim, oameni buni, până nu devenim, datorită concepţiilor ecumeniste şi aplicaţiilor lor practice, demni de atâta mântuire pe cât îţi pot aduce pâinea şi vinul.

Avem, deja, atinse culmi ale îndrăznelii, pentru care s-a ajuns să fim mustraţi de alte biserici locale, doar-doar ne trezim, şi realizăm că suntem aproape de sinuciderea spirituală: vezi, spre exemplu, istoria mai veche, cu mitropolitul Corneanu, “împărtăşindu-se” cu pâine şi vin, la greco-catolici (http://www.greco-catolica.org/a396-interviu-cu-ips-nicolae-corneanu-dupa-sinod.aspx ), şi cea recentă, cu mitropolitul Nifon ţinând declaraţii apostate la Busan, la întrunirea Consiliului mondial al bisericilor (vedeţi o selecţiune relevantă din ideile cuprinse în cuvântul IPS Nifon, pe lângă comentariile mustrătoare ale IPS Serafim de Pireu la: http://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/03/26/interventia-mitropolitului-serafim-de-pireu-in-sinodul-permanent-al-bisericii-ortodoxe-a-eladei-in-problema-declaratiilor-de-la-intrunirea-consiliului-mondial-al-bisericilor-de-la-busan-noiembrie/  si vedeti si http://acvila30.ro/mitropolitul-serafim-de-pireu-a-trimis-o-scrisoare-sfantului-sinod-permanent-al-bisericii-eladei-in-legatura-cu-intrunirea-consiliului-mondial-al-bisericilor-cmb-la-pusan-gr/ iar la http://aktines.blogspot.gr/2014/03/2013-busan_7559.html cunoscătorii de greacă pot citi integral cele scrise de IPS Serafim, despre Busan).

Ne batem joc de Dumnezeu, de noi şi de eterodocşi, pe care îi lăsăm în „mântuirea pâinii şi vinului”, în loc să le propovăduim credinţa apostolică. ACEASTA se cheamă „iubire”? Cu mai multă iubire L-a sărutat, probabil, Iuda pe Hristos, decât cea cu care ne îmbrăţişăm noi Dumnezeul şi pe fraţii după umanitate eterodocşi, dacă ne complacem în această situaţie.

Iuda a făcut ce a făcut, apoi a regretat (fără a se pocăi, însă, şi această atitudine l-a dus la moartea de veci). Noi nu părem nici măcar să fi început a-ne-gândi-la-a-lua-în-considerare-posibilitatea de a ne regreta concepţiile şi gesturile ecumeniste, darămite să ne pocăim, pentru ele.

Advertisements

3 thoughts on “Dacă nu ne trezim, ecumenismul ne va face demni de “mântuirea pâinii şi vinului”

Comments are closed.