Home

Re-postare a unei re-postări, şi nu degeaba am preferat această formulă. Mă bucur nespus să văd laicatul renăscând, în chip din ce în ce mai evident, din trista cenuşă cu care ne sufocau concepţiile de tip apusean- clericalismul, care pune doar în seama celor hirotoniţi capacitatea de a înţelege, cunoaşte şi propovădui dreapta credinţă. Poate încă şi mai mult mă bucur să văd începutul alungării din mijlocul nostru a falsei tradiţii a îndepărtării de Trupul şi Sângele Domnului pe motive de “evlavie”. O evlavie cu totul ciudată, care învaţă pe om că mai întâi trebuie să se autoperfecţioneze, de capul său (precum în religiile orientale), fără a avea Sfintele Taine, în chip de mare, fără de preţ, ajutor pe calea vieţii în Hristos şi de-abia după aceea să le ia…ca premiu de bună purtare. Atenţie, comentariul theologiepatristica şi la fel şi al meu se referă la comentariul teologului Marian Maricaru, pe care îl puteţi citi la: http://theologiepatristica.wordpress.com/2014/03/25/tot-pe-tema-zeificarii-duhovnicilor-si-a-refuzului-unor-ortodocsi-de-a-urma-teologia-sfintilo-parinti-preferand-miturile-moderne/

Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

Am gasit un comentariu interesant la articolul  Mitropolitul Hierotheos de Nafpaktos Secularizarea teologiei ecleziale: Eliminarea ecteniei catehumenilor și rostirea cu voce tare a rugăciunilor tainice al teologului Marian Maricaru.

Este vorba despre deasa impartasire. Si cum e normal, daca parintele Cleopa a zis ca trebuie sa ne impartasim la 40 de zile, atunci si “ortodocsii” care se opun Traditiei zic la fel.

Iata ce zice teologul Marian Maricaru:

Eu (M.M.) nu am urmărit îndeaproape dezbaterile (preferând să citesc în continuare ce spun înșiși Părinții și izvoarele vechi, unele și traduse în română, dar de prea puțini citite), însă, din puținul văzut pot spune că:

Oare nu ar trebui să ia unii ca aceștia ad litteram și pe Sf. Simeon Noul Teolog, când spune că nu poți fi preot până nu ai văzut Lumina Necreată? Absolutizăm zisele unui sfânt, dar ne dăm cu ele peste picioare? Duhovnicii noștri au ajuns la…

View original post 686 more words

